Monday, October 21, 2013

berbincangkan suatu topik.

dimalam yang hujan renyai aku menelefon seseorang . aku bergurau senda dgn nya dan tiba2 die berbincangkan satu topik yang agak hangat . aku mengatakan padanya. walaupon aku sangat bersosial dan berlibur bersama lelaki lain. hati ku tetap padanya. itu adalah kenyataan yang benar dan bukan lah palsu. aku bukan seorang insan yang tidak setia. walaupon engkau melihat dan sangsi dengan kesetiaan ku. tapi percayalah sayang . hatiku untuk mu. terima kasih kepada housemate ku kerana pernah berkata. "emod jgnlah engkau kembali kepada siti hanisa yg dulu , karena engkau kini sgt setia dan tidak perpoya2 lagi". terima kasih wahai housemate.

okee. kembali pada pangkal jalan tadi , seorang insan bercerita. beliau pernah berbncg sesama rakan nya disuatu bilik yg kecil. dimana pasangan kekasih atau pasangan remaja kini bukan lah seperti dahulu. mereka banyak terpengaruh dengan budaya barat. percintaan mereka kini hanya berdasarkan hati. walaupon mereka sudah berkahwen tetapi pasangan nya bergaul bebas. bertepuk tangan bergurau senda tanpa batasan . malah beromen dgn lelaki lain pon tidak apa. asalkan hati mereka ada untuk suami nya. itu budaya barat .itu semua budaya barat.. ohh.. aku terkedu seketika,,..

baru ku sedari mengapa semua lelaki melarikan diri setelah melihat cara kehidupan ku. begini rupa nya. .hihi..

Ya MIJ aku berterima kasih kerana sudi memberikan ku contoh , example yang bagus. walaupon tidak berkata ditujukan untuk siapa. tapi aku sedari contoh itu untuk ku. terima kasih aku ucapkan. kini baru ku sedari mengapa beliau selalu memarahiku bila melihat aku begitu. maafkan aku . aku tidak sedar dan alpa dgn apa yang aku buat. mungkin ini kerana aku trlalu mempengaruhi dunia luar. terima kasih sudi mengingat kan aku tentang ini. semua duniawi yg aku laku kan. terima kasih wahai MIJ kerana sudi mengingat kan ku. aku bermohon agar sentiasa mengingatkan ku tentang itu. insyaALLAH aku akan berubah masa ke semasa. terima kasih sayang.

jika berjumpa MIJ katakan padanya aku ucapkan terima kasih .


No comments:

Post a Comment