Friday, June 14, 2013

one day~

tadi masa blaja farm management klo nak buat sesuatu keputusan kite mesti planning , implementation and control satu kwsan. and pagi tadi bile blaja enteprenour ship *haku tataw eja* miss suruh aku pikirkan something tok masa depan. perniagaan adalah salah satu sunnah Rasulullah S.A.W.. so i wass imagine ~ hewhew

planning

5 / 6 tahun lagi aku akan meminjam loan untuk membuat perniagaan kambing , seperti mana Rasulullah kite mengembala kambing di waktu mudanya. aku ingin mmbuat perniagaan kambing bersama ayah aku, and semua profit yg ada aku akan masukkan dalam akaun parent ku~

implementation

setelah 5 tahun berlalu mulalah aku melaksana kan ape yg aku hajati itu. aku akan mulakan dgn membela kambing kecil2 lan , and jika berjaya saya akan membuat perniagaan semakin besar.aku akan usaha menaikkan nama perniagaan kami dan mule memyeluruhkan kambing ak tersebut.

control

setelah berjaya menaikkan perniagaan aku akan cube mengawal semua dugaan dan cabaran yg dihadapi semasa membuat perniagaan tesebut.

TAMAT~


OKE . SEBENARNYE BUKAN TU AKU NAK CERITA. HAHA! sebenarnye nak cerita bile dah dapat profit tu , aku teringin nak bawak satu keluarga pergi membuat umrah dan haji.setelah perniagaan kami makin meningkat dan rezeki banyak jadi aku teringin nak bawak orang kg ibu yg kurang mampu pergi membuat umrah. memikirkan mereka kurang mampu teringin aku nak bawa dieorg pergi ke umrah bersama2. teringt aku dengan nenek2 yg dtg berborak bile kami balek kg. moga mereka dipanjangkan umur. aminnn...

tapi ... mampukah aku menunaikan impian ku ini? insyaALLAH. pray for me please. harap dapat capai impian ku ini. aminn :)

SI PENGEMBALA KAMBING ,
Hanisa~

No comments:

Post a Comment