Saturday, May 11, 2013

jika aku hilang ingatan...

cehhhhh... ayat gempak.. mentang2 skang aku tengah tgok cite oppa jongki and oppa gwangsoo.. terikut2 kan.. cerita tu telah mempengaruhkan aku agar berfikir dgn luasss.. okee. cont with the topic..

setelah aku mendapat lesen P , aku dengan bangganye membawa kereta sambil menayangkan lesen P ku.. aku sangat gumbira setelah mendapat lesen P aku.. aku membawa kereta kesana sini , sampai drift. oleh kerana aku terlalu gumbira sampai membawa kereta seperti orang mabuk akhirnya aku eksiden dgn teruk sangat yang amat amat. keadaan ku amat teruk terutama di kepalaku. aku telah koma hampir beberapa minggu. dan satu hari  Allah telah memberikan ku nyawa semula dan telah menyedarkan diri. orang  dikeliling ku bersyukur alhamdulillah (yeke?) dgn bergembira sekali. aku pelik.aku membuka kan mulut ku untuk berkata2.. mereka menunggu perkataan ku...!


aku: mmmmmm.....
orang sekeliling : cakap cakap cakap .!
aku : siapakah kalian ni ?
orang sekeliling : hahhhhhh!!!!!!!!!










aku bingung .. ape yang terjadi.. mengapa mereka kejap happy ,kejap menangis. siapa mereka. siapa aku. mengapa aku ada disini. apa yg terjadi . arghhhhh!!
*pengsan*

hahahaha.okee cukup lah aku ilusi. byk lagi aku nk ckp yg aku balik ke rumah yg di mereka kata mereka family aku , dan mula menunjukkan gambar aku masa kecil dan bla bla bla.. nak lagi sambung la sendiri . hahaha...
point dekat sini adalah kalaulah aku hilang ingatan , 5 benda yang aku akan buat semula seolah2 bayi yg baru lahir . (muehehehe)

1. ingat kan aku kenangan manis bersama keluarga dan jangan ingatkan aku kenangan aku bersama ex aku .

2.tolong rapatkan aku dengan ALLAH . mungkin sebelum aku hilang ingatan aku tak rapat dengan Allah , dan inilah hikmah allah memberiku nyawa semula. so , aku berharap orang sekeliling ku membantu aku merapatkan aku dgn allah. ajarlah diriku sembahyang dgn sempurna. ajarlah aku mengaji dgn sempurna. mengajarlah aku menjadi insan yang mulia. insyaALLAH.

3. mengeratkan hubungan ku sesama insan . mungkin juga aku sangat berkurang hajar di masa silam ku ( tak ingt kan. )jadi ajarlah aku untuk menjadi manusia yg bgos sosial nye.

4. ajarlah aku agar menjadi rajin mengemas , rajin memasak dan rajin semua nyee.. sbb mungking juga dulu aku .. arghhh..aku tak ingat . 

5. aku berharap orang sekelilingku membantu aku dalam hidup dan merialisasikan apa yang aku ingin lakukan.

wah wah wahhh! demand nyee engkauu kan.. semua nak. habis orang sekeliling nak apa haaa? hahahaha. its just imagine aku jika aku hilang ingatan sahaja. kite hanya merancang dan mampu mendoakan kesejahteraan diri sahaja.. ALLAH yang tentukan semuanya.. yang baik tu semua dari ALLAH , and yang jahat tu semua dari diriku yang macam syaitonnnnnnn...
peaceee~





No comments:

Post a Comment