Tuesday, May 17, 2011

future..

Dear blog .
Da lama tak update blog. Bukan pe. Aritu kan blog tgh update. Mls nk kacau . so biakan wat sementara ni. And masa tu mod masih lagi dalam keadaan kemalasan . so . tu yang tak jadi jadi nak update tu . hehe. Aku baru je upload pic dekat fb . tengok la. Tu la memory yang aku rasa best jugak. Dalam class English only . no bahasa melayu. Err,
Oke. Bukan ni yang aku nak berceritakan .  sekarang aku telah pon buat keputusan untuk memasuki kolej risda . hmm . swasta . kolej . saya tau semua tu . tapi saya tak layak masuk ipta . result spm tak mmbanggakan . walaupon aku dapat a yang dikira oke lah dari tade a tu.  Aku tetap bersyukur . yang lain meraung nak dapat a. and 1 reason aku tak dapat ipta is . my English aku d. omg ! malu nye. Masuk khusus bi p English d. hergh ! tu sebab aku tak masuk khusus bi lagi masa spm . kalau sebelum  spm aku masuk khusus bi , confirm bi aku dapat a. hehe. Yeyejekan .huhu ,
Aku decide nak pegi kilej risda sebab ada 2 sebab :
1st reason is ibu dah buat sembahyang istikarah (ape ni . ibu yang buat . asal aku tak buat . kuang ajar punye anak.dush dush !! hehehe ). And ibu cakap esoknye ibu berborak dengan jiran aku. And jiran aku cakap kolej risda la bagus. Dari kptm . kptm susah sikit . peluang nak dapat pinjaman pon susah . cost aku ni ugabungan uitm . senang dapat kerja .blablabla . so kira macam jiran aku nilah petunjuk nye mana aku patut  pegi untuk sambung belajar .
2nd reason is ibu cakap kolej risda ni tempat ayah khusus dulu  so ibu cakap kira macam aku ni bakal waris apa yang ayah buat sekarang . aku pikir pikir gak betul la tu. Sape lagi yang nak waris ayah . along keje dengan kub . akak bakal jd cg . lagi lari dr jadi waris ayah. And awa amek computer sciene . kira aku la yang bakal jadi waris ayah .
Furthermore aku memang pikir aku dan pertanian tak buleh nak berpisah . kami sudah sebati . aku dilahirkan dikawasan felda yang penuh dengan alam hijau . walaupon bukan anak felda tapi sebagai anak pegawai aku tetap duduk felda. (nonsense) . and aku still ingat masa form 1 to form 3 kan ada kemahiran hidup. Kan ad chose nak amek yang mana . and apa yang aku amek is pertanian . betul. Masa form 1 to form 3  aku amek pertanian . and masa form 4 and form 5 pon aku amek pertanian . p more extreme . sains pertanian . dan bakal sambung ke kolej risda course pengurusan ladang .look. Aku mungkin tak boleh nak dipisah kan . mungkin allah dah tulis yang aku memang sesuai dengan pertanian and bakal menggantikan pekerjaan ayah ni.
24 ni aku bakal daftar and sebelum daftar aku sudah pon berjumpa kawan baru . harap nanti dekat kolej kite menjadi rakan yang baik k. J . harap berjalan lancar semuanya. Aminn .  and aku harap ija and fazly dapat kolej ni . kalau kite sesame kolej mesti seronokkan . hehe . and yaya , aku harap ko Berjaya pujuk mak ko sebelum daftar . aku berharap sangat kite dapat satu sem. Jangan la tangguh sem depan . soobs ! dan mien , aku tau mungkin ko kecewa sikit . aku mintak maaf k. aku tau aku dah janji dengan ko nak masuk kptm . dah dapat bp. Patu dah tukar cost dah pon . p last last aku pergi tempat lain . aku minta maaf k . aku harap ko Berjaya dekat kptm nanti and kalau free aku naik kl aku lawat ko k. J and kita tak satu kolej nanti insyaALLAH masa ijazah kita satu kolej k. J janji kita sesame Berjaya .
Sekarang sikit sikit aku packing barang nak masuk kolej . tak sangka sekarang dah nak masuk kolej . ibu pon macam excited nak anta aku pegi sana . ( sebenarnya ibu dah rimas aku dah duduk rumah sebulan .heheh) . and poli nak keluar ahad ni. Pe yang aku harapkan is tak dapat . hehe . kalau dapat nanti aku makin jadi confius nak masuk mana ni. Haish !

No comments:

Post a Comment